Înlocuirea barelor Stabilizatoare din spate este o procedură importantă la repararea suspensiei unei mașini. Stabilizatorul din spate, cunoscut și sub numele de stabilizator antiruliu din spate sau stabilizator antiruliu, îndeplinește funcția de reducere a rulourilor și alunecării laterale a mașinii la viraje. Este atașat la partea din spate a mașinii folosind bare stabilizatoare, care asigură stabilitatea și buna funcționare a acesteia.
Înlocuirea barelor Stabilizatoare din spate poate fi necesară în caz de uzură, deteriorare sau funcționare defectuoasă a rafturilor vechi. Acest lucru se poate manifesta sub formă de batere, zgomot sau funcționare incorectă a suspensiei.
Înlocuirea barelor Stabilizatoare din spate se efectuează după cum urmează:
Diagnosticare:înainte de a înlocui tijele stabilizatorului din spate, mecanicii vor diagnostica suspensia și stabilizatorul pentru a se asigura că problema este într-adevăr legată de tijele defecte.
Ridicarea mașinii:mașina va fi ridicată pe un lift sau montată pe suporturi speciale pentru a oferi acces la partea din spate a suspensiei.
Demontarea rafturilor vechi:mecanicii vor îndepărta vechile bare stabilizatoare din spate prin deșurubarea elementelor de fixare și îndepărtarea conexiunilor la stabilizatorul în sine și la caroseria mașinii.
Instalarea de rafturi noi:noile bare stabilizatoare spate corespunzătoare mărcii și modelului mașinii vor fi instalate în locurile lor și fixate cu elemente de fixare.
Asamblare și inspecție:după instalarea noilor bare stabilizatoare spate, suspensia este asamblată, inclusiv conectarea stabilizatorului la rafturi și caroseria mașinii. Apoi mecanicii vor verifica operabilitatea și instalarea corectă a stabilizatorului din spate.
Prețul înlocuirii barelor Stabilizatoare din spate poate varia în funcție de marca și modelul mașinii, costul pieselor de schimb și costurile forței de muncă. De asemenea, prețul poate varia în funcție de înlocuirea numai a barelor din spate sau de înlocuirea barelor Stabilizatoare din față.